همه چی اینجا پیدا میشه

کلیه مطالب برتر جهان

همه چی اینجا پیدا میشه

کلیه مطالب برتر جهان

همه چی اینجا پیدا میشه

برترین مطالب از سراسر جهان

  • ۰
  • ۰

یک ساختمان دارای دو واحد می باشد. یکی طبقه همکف و دومی طبقه اول با کاربری مسکونی و دارای پایانکار و هر دو دارای سند واحد های اعیانی و قدر السهم از عرصه که از شمال و جنوب به دو محور منتهی میشوند و راه دسترسی دارند. در عمل با توافقی که در قولنامه ها در زمان فروش داشته اند حیاط در اختیار ملک طبقه همکف قرار دارد. حال طبقه اولی با زدن یک تابلو ی کارگاه خیاطی مشاغل خانگی مبادرت به احداث کارگاه صوری کرده است. عوامل شهرداری در قالب طرح تبدیل و گزارش فرم خلاف موضوع را به ماده صد ارجاع میدهند .

تغییر کاربری ملک مسکونی
در رای بدوی ماده صد ، موضوع منجر به حکم اعاده میشود و با اعتراض مالک طبقه اول و ارجاع به کارشناس رسمی موضوع با امعان نظر کارشناس رسمی مبنی بر شامل بودن قانون آپارتمانها رای تجدید نظر مبنی بر جریمه به عنوان تجاری می گردد. مالک نیز سریعا تمکین میکند و پول به حساب شهرداری ریخته میشود. سپس برای گرفتن مجوز تعمیرات و پایان کار تجاری اقدام نموده که فعلا شهرداری ترتیب اثر نمی دهد.

در این میان مالک ملک طبقه همکف متوجه موضوع میشود و به شهرداری مراجعه و پیگیر چگونگی موضوع میشود و میگوید که ظاهرا به دروغ مالک طبقه اول به ماده صد عنوان کرده که در زمان رای تجدید نظر گفته اند که به مالک پایینی دسترسی ندارند و خارج از کشور بوده که در واقع اینطور نبوده است. حال شهرداری برای نحوه اقدام آتی دارای اشکال شده؛
از طرفی مجبور است به واحد بالایی پایان کار بدهد و از طرفی اگر طبقه پایینی از شهرداری شکایت کند داستان ادامه خواهد داشت در صورتی که تمامی اشتباهات در ماده صد صورت گرفته است. حال تکلیف چیست؟
قابل ذکر است که طبقه پایینی به نحوه حکم ماده صد معترض است
و طبقه بالایی پیگیر موضوع به جهت دریافت پایان کار تجاری است.

جواب
شهرداری مکلف به تبعیت از رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ در خصوص جریمه و متعاقبا صدور گواهی عدم خلاف است و عدم اجرای آن تخلف نقض قوانین می باشد. اگر ذی نفع (مالک طبقه بالا) اعتراضی نسبت به رأی کمیسیون ماده صد راجع به ابقای بنا دارد هدایت گردد که نسبت به رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری اعتراض خود را به عنوان همسایه مجاور به ثبت برساند و در اعتراض خود اشاره به قانون آمره ی تملک آپارتمان ها و مقررات باب شرکت در قانون مدنی نماید.

نویسنده : امید محمدی

برگرفته از مجموعه مقالات تیم وکلای موسسه حقوقی حامی لطفا در صورت سوال درمورد تغییر کاربری ملک مسکونی و یا نیاز به وکیل شهرداری با ما درتماس باشید. برای اطلاعات بیشتر به لینک منبع خبر در لینک زیر مراجعه کنید.

منبع : http://www.hdg-law.ir/residential-land-use-change/

  • ۹۸/۱۲/۰۵
  • فرشاد یعقوبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی