همه چی اینجا پیدا میشه

کلیه مطالب برتر جهان

همه چی اینجا پیدا میشه

کلیه مطالب برتر جهان

همه چی اینجا پیدا میشه

برترین مطالب از سراسر جهان

  • ۰
  • ۰

دتوماسو P72

ماه جولای بود که نام این ابر ماشین ایتالیایی یعنی دتوماسو p72 دوباره زمزمه شد و خبر از بازگشتش شد ، مشخصات فنی خودرو تو اون ماه مشخص نبود چون اصلا اعلام نشده بود ، هم اکنون اخبار این ابر خودرو ایتالیایی در صدر اخبارها قرار گرفته ، چرا که پیشرانه استفاده شده در آن فورد است.

مشخصات فنی دتوماسو P72

در قلب این خودرو پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ فورد استفاده کرده اند که توسط راش تقویت شده است و بیش از 700 اسب بخار قدرت و 825 نیوتن متر گشتاور را به راحتی تولید میکند. البته در صورت استفاده از بنزین با اکتان 91 چنین قدرتی ارائه می‌شود. ردلاین این پیشرانهٔ فورد به بیش از 7,500 rpm می‌رسد و وعدهٔ ارائهٔ صدایی مشابه خودروهای آمریکایی پرفورمنس V8 را به هواداران خود داده است.

 

در این موتور مهندسین تلاش کرده اند که صدای خودروهای پر هیبت آمریکایی دههٔ 60 را تا جای ممکن کم کنند و تمرکز آنها بیشتر بر روی صدای سوپرشارژر است.

به جز این موضوعات ، سیستم صدای اگزوز این خودرو همانند غرش شیر به صدایی متفاوت وعده داده شده است اما با توجه به صحبت های دتوماسو، برای انتشار ویدئوها شنیدن صدای این پیشرانه باید چند ماه دیگر صبر کنیم. پیشرانهٔ سوپرشارژ بر اساس موتور 5 لیتری موستانگ GT ساخته شده است ، خریداران P72 مشکلی برای تأمین قطعات یدکی پیدا نمیکنند چرا که این موتور از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار است.

 

پیشرانهٔ P72 همچنین به‌طور کامل با مقررات آلایندگی در بازارهای اروپایی و همین‌طور ایالات‌متحده مطابقت کامل را دارد. نیروی این موتور نیز صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی که توسط خود دتوماسو ساخته شده است به چرخ‌های عقب انتقال پیدا کرده است.

 

 

دتوماسو P72 که ظاهری رترو دارد، از همان شاسی فیبر کربنی هایپرکار آپولو IE استفاده کرده است و تنها 72 دستگاه از آن تولید می‌شود که قیمت حدودی هرکدام از آن‌ها 750 هزار یورو میباشد و در آخرین مدل های ارائه شده تا 800 هزاز یورو میرسد.

اطلاعات بیشتر در : https://fanieir.blogspot.com/2020/12/p72.html 

 
  • ۹۹/۰۹/۲۷
  • فرشاد یعقوبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی