همه چی اینجا پیدا میشه

کلیه مطالب برتر جهان

همه چی اینجا پیدا میشه

کلیه مطالب برتر جهان

همه چی اینجا پیدا میشه

برترین مطالب از سراسر جهان

  • ۰
  • ۰

فیلتر روغن موتور

روغن درون موتور مانند خون در بدن انسان عمل می‌کند. همان ‌طور که لازم است، مواد مضر از خون جدا شوند برای کارکرد بهتر موتور خودرو نیز ضروری است روغن موتور تصفیه شده و ذرات ناخالصی و معلق آن جدا شوند. این کار برعهده فیلتر روغن است.

فشار روغن درون موتور در دورهای مختلف موتور متفاوت است. استفاده از فیلترهای غیراستاندارد، علاوه بر ناتوانی در تصفیه تمامی ذرات معلق و ناخالصی‌ها و گردش این ذرات در بین قطعات داخلی، موتور را با افت شدید فشار روغن مواجه و خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر قطعات متحرک داخل موتور از قبیل رینگ‌های پیستون، یاتاقان‌های ثابت و متحرک وارد خواهد ساخت.
فیلتر هوا

کارکرد صحیح موتور باعث کاهش گازهای خروجی آلاینده اگزوز خودروها و متعاقب آن کاهش آلودگی هوا می‌شود. یکی از قطعات مهم و موثر درکارکرد صحیح موتور، فیلتر هوا است.

متاسفانه در حال حاضر به دلیل تعدد شرکت‌های سازنده متفرقه و تولید و توزیع قطعات بی‌کیفیت و فاقد استاندارد، مشکلات زیادی برای دارندگان خودروها مخصوصا خودورهای جدید انژکتوری، به وجود آمده است. کاغذ مخصوص مورد استفاده در این فیلترها وظیفه جذب و جداسازی ذرات و ناخالصی‌های هوای ورودی به موتور خودرو را برعهده دارد. در صورت استفاده از فیلترهای غیراستاندارد، علاوه بر افت توان موتور و ورود ذرات گرد و غبار به داخل موتور، مصرف سوخت نیز افزایش می‌یابد.

چگونه روغن هیدرولیک فرمان را چک کنیم؟

همه خودروها به جز برخی خودروهای کوچک از سیستم فرمان هیدرولیک بهره می‌برند که به راننده اجازه می‌دهد بدون زحمت زیاد فرمان را بچرخاند. سیستم فرمان هیدرولیک از چند بخش تشکیل شده است:

یک چرخ دنده و یک پنیون که به چرخ‌های جلو متصل است، یک پنیون و یک پیستون در داخل پنیون، این پیستون توسط روغنی که پمپ هیدرولیک فرمان فشرده کرده است به حرکت در می‌آید و به چرخاندن غربیلک فرمان کمک می‌کند.

اگر روغن هیدرولیک کم شده باشد، فرمان سفت می‌شود و ممکن است چرخ دنده، پنیون و پمپ هیدرولیک آسیب ببینند). بنابراین، چک کردن میزان روغن هیدرولیک در دوره‌های زمانی معین ضروری است و در صورت نیاز روغن باید سر ریز شود.

  • ۹۹/۱۰/۰۷
  • فرشاد یعقوبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی